Ana içeriğe atla

Dijital Dönüşüm Nedir?

Dijital dönüşüm, değişen iş ve pazar gereksinimlerini karşılamak için yeni iş süreçleri, kültür ve müşteri deneyimleri oluşturmak veya mevcut olanları değiştirmek için dijital teknolojileri kullanma sürecidir. Dijital çağda işin bu yeniden tasavvuru dijital dönüşümdür. Pek çok farklı yol dijital dönüşüme yol açar ve her kuruluşun yolculuğu birbirinden farklıdır. Örneğin, bir şirket, müşteri deneyimini geliştirmek için yapay zeka veya bulut bilişimi kullanabilir veya makine öğreniminden daha iyi yararlanmak için tedarik zincirini yeniden tasarlayabilir. Hatta bir şirket, müşterilerin birkaç ay içinde isteyeceği ürünler hakkında yerinde tahminlerde bulunabilir ve ardından talebi karşılamak için üretimi değiştirebilir.

Ancak her durumda, bir dijital dönüşüm yolculuğuna başlamak yeni bir zihniyet gerektirir. Kuruluşlar, iş güçlerini ve müşterilerini daha iyi tanımak ve onlara hizmet etmek ve böylece rekabet etme yeteneklerini geliştirmek için dijital dönüşüm gerçekleştiriyor. Kapsamı genellikle geniş olan bir dijital dönüşüm girişimi, tedarik zincirleri ve iş akışlarından çalışan becerilerine ve organizasyon şemalarına, müşteri etkileşimlerine ve paydaşlara değer önermeye kadar bir organizasyonun tüm yönlerinin incelenmesini ve yeniden keşfedilmesini gerektirebilir. Başarılı dijital dönüşümler sürekli ticari faydalar sağlar: Dijital teknolojiler ve süreçler, kuruluşların müşteri taleplerine şu anda ve talepler geliştikçe ustalıkla yanıt vermesini sağlar. Dijital dönüşüm ayrıca, rekabet avantajı sağlayabilecek, hızla gelişen teknolojilerden yararlanmak için gereken altyapıyı ve becerileri de oluşturur. Bir dijital dönüşüm stratejisi, kuruluşları teknolojinin temel ekonomik itici güç olduğu bir gelecekte hayatta kalmaya ve gelişmeye konumlandırır.

Çoğu şirket için dijital dönüşüm, geleneksel düşünceden uzaklaşıp daha işbirlikçi, deneysel bir yaklaşıma doğru geçişi gerektirir. İşe yaklaşmanın bu yeni yolları, müşteri deneyimini geliştirebilen, çalışan inovasyonunu yönlendirebilen ve temel düzeyde şirket büyümesini teşvik edebilen yeni çözümler ortaya koyuyor.

Toplumun dijitalleşmesi 20. yüzyılın sonlarında başladı ve 21. yüzyılın ilk yirmi yılında hızlı bir ivme kazandı ve endüstriler arasında dijital dönüşüme yönelik artan bir ihtiyacı teşvik etti. Pek çok kuruluş, ya dijitalleşmenin yönlendirdiği değişen pazar güçlerine uyum sağlamaları gerektiğine ya da yok olma tehlikesiyle karşı karşıya kalacağına inanıyor. Gelişmekte olan teknolojiler yeni iş modelleri, daha ilgi çekici müşteri deneyimleri, yeni ürün ve hizmetler ve diğer yenilikleri mümkün kıldığından, pazar liderlerinin yerinden olma ve kesintiye uğrama tehlikesi bulunuyor.

Dijital dönüşümün hedefleri nelerdir?

Dijital dönüşüm, bir kuruluşun ana paydaşlarına daha iyi hizmet vermesini sağlar: müşteriler, çalışanlar, ortaklar ve hissedarlar. Bilgisayar tabanlı dijital teknolojilerin iş operasyonlarına entegrasyonu, kuruluşların aşağıdakileri yapmasına yardımcı olur:

  • Yeni ürün ve hizmetlerle pazara giriş hızını artırmak

  • Çalışan üretkenliğini artırmak

  • Müşteri isteklerine yanıt verme hızını artırmak

  • Özellikle daha sezgisel ve daha ilgi çekici müşteri deneyimleri sağlama konusunda müşteri hizmetlerini iyileştirmek

  • Ürünleri ve hizmetleri daha iyi tahmin etmek ve kişiselleştirmek için bireysel müşteriler hakkında daha fazla bilgi edinmek


Dijital dönüşüm teknolojileri nelerdir? 

Teknoloji, hem dijital dönüşüm ihtiyacını yönlendirir hem de bir kuruluşun dijitalleşmesini destekler. Tek bir uygulama veya teknoloji dönüşümü mümkün kılmasa da, birkaç dijital dönüşüm teknolojisi dijitalleşme için kritik öneme sahiptir:

  1. Bulut bilişim, bir kuruluşun yazılımına, yeni işlevlerine ve güncellemelerine ve ayrıca veri depolamaya her yerden ve her zaman daha hızlı erişim sağlar.

  2. Mobil platformlar, işin her zaman ve her yerden gerekleştirilmesini sağlar.

  3. Yapay zeka, kapsamlı veri programlarıyla desteklendiğinde, kuruluşlara satış, pazarlama, ürün geliştirme ve diğer stratejik alanlarda daha hızlı ve daha doğru kararlar için içgörüler sağlar.

  4. Kuruluşların daha hızlı hareket etmesine, daha verimli çalışmasına ve yeni ürün ve hizmetler yaratmasına yardımcı olan ve aşağıdakiler dahil olmak üzere yeni ortaya çıkan dönüşümsel teknolojiler:

  •  Artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik

  • Nesnelerin interneti

  • Büyük veri (big data)


Dijital dönüşüm teknolojilerinden bazılarıdır.

Her kuruluşun kendi başarı vizyonu olmalıdır, ancak aşağıda her kuruluşun bir dijital dönüşüm stratejik planı geliştirirken atmaya hazır olması gereken adımlar yer almaktadır:

  1. Piyasayı ve kuruluşun mevcut ve potansiyel müşterilerinin yanı sıra buradaki yerini anlayın.

  2. Dahili değerlendirme ve harici araştırma yoluyla mevcut ve potansiyel değer teklifini belirleyin.

  3. Müşteri ihtiyaç ve beklentilerini karşılamak için ürün ve hizmetlerinin nasıl gelişmesi gerektiği de dahil olmak üzere, kuruluşun gelecekte nasıl olması gerektiğine dair bir vizyon geliştirin.

  4. Mevcut durumdan gelecekteki duruma geçmenin bir yolunu sunan bir dijital dönüşüm yol haritası oluşturun. 

Konu ilginizi çekiyor ve daha fazla bilgi almak istiyorsanız sizi KOBİ Platformu etkinliklerine davet etmek isteriz.

Görüşmek üzere. İyi çalışmalar.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

E-Ticaret Sektörüne Giriş Adımları Nelerdir?

E-ticaret sektörü gün geçtikçe yaygınlaşıyor. Çevrimiçi alışveriş öncelerde bir rahatlık ve lükstü, şimdilerde ise bir gereklilik haline geldi. E-ticarette ne satacağınız ve nasıl satacağınız gibi işlemlere başlarken öncelikle iyi bir plan yapmak gerekir. E-ticaret sektörüne nasıl yaklaşmak istediğinizi belirlemeli ve başarılı olmanıza yardım edecek girişimlerde bulunmalısınız. Güçlü bir eylem planı ve elinizin altındaki bazı güçlü araçlarla, markanızı oluşturabilir ve e-ticaret işinize hemen başlayabilirsiniz. Bu yazımızda e-ticaret sektörüne başlarken hangi adımların takip edilmesi gerektiğini tartışacağız.   E-Ticaret Sektörüne Giriş Adımları   1- Ürün Fırsatlarını Bulmak ve Ne Satılacak Kararı Vermek Bir e-ticaret mağazası oluşturmanın ilk adımı, hangi ürünleri doğrudan tüketiciye satmak        istediğinizi bilmektir. Bu genellikle e-ticaretin en zor adımıdır. Aklınızda bir ürün fikriniz olduğunda satıp satmayacağını nasıl anlarsınız? Güçlü bir ürün fikrine ulaştığınız za

Stratejik Planlamanın KOBİ'ler İçin Önemi Nedir?

Stratejik planlama bir işletmenin uzun vadeli hedefleri veya istekleri ile ilgili olarak belirli iş stratejilerini oluşturma, bunları uygulama ve planı yürütmesidir. Bir işletmenin stratejik hedeflerini gerçekleştirmek için muhasebe, finans, pazarlama ve insan kaynakları gibi çeşitli departmanları koordine etmeye odaklanan bir kavramdır. Stratejik planlama, daha uzun sürebilmesine rağmen, genel olarak üç ila beş yıllık bir ömre sahip orta ve uzun vadeli hedefleri temsil eder. Stratejik planlama terimi stratejik yönetim ile eş anlamlıdır. Stratejik planlama tüm örgütü kapsar ve işletmelerin daha alt düzeyde yapılan planlarına temel oluşturur. Bu yazımızda küçük ve orta ölçekli işletmeler olan KOBİ’ler için stratejik planlamanın önemine vurgu yapacağız. KOBİ’ler çevre şartlarının sürekli değişmesi, belirsizliğin artması, ekonomik nedenler, teknolojik yetersizlikler, artan rekabet, hukuki koşullar ve sosyo-politik gibi nedenlerle başarılı olması ve faaliyetlerine devam edebilmesi gittikçe

KOBİ'ler İçin Verimliliği Artıracak Teknolojiler

Teknoloji, personelinizin görevleri yerine getirme şeklini iyileştirmenize yardımcı olabilir. Ya mevcut süreçleri hızlandırabilir ya da işi gerçekleştirmenin yeni, daha esnek yollarına izin verebilir. İhtiyaçlarınıza en uygun teknolojiyi bulmak için mevcut sistemlerinizi gereksinimlerinize göre değerlendirmelisiniz. KOBİ’ler için teknoloji odaklı bir stratejinin faydaları açıktır. Teknoloji, KOBİ’lerin karşılaştığı sorunlara uygun fiyatlı çözümler üreterek büyüme ve iş başarısı sağlar. Teknoloji dünyasına uyum sağlamak her işletme için çok önemlidir, ancak küçük işletmeler için çok daha önemli olabilir. Genellikle daha büyük rakiplerin finansmanına ve yerleşik marka itibarına sahip değiller, bu da ilk birkaç yılı bir hayatta kalma mücadelesine dönüştürüyor. Teknoloji, girişimcilere rekabet avantajı sunarak önemli bir etki yaratabilir. Küçük işletmelerin öne çıkmak için mücadele ettiği kalabalık endüstrilerde teknoloji, onlara hayatta kalmak ve gelişmek için ihtiyaç duydukları araçları